Kolem kolem Aljašky
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride.      Nic se nevyrovná prostému potěšení z jízdy na kole.      J.F.Kennedy
Statistika
Mapa s trasou
Zajímavosti
Profily
Vybrané fotky
Napište mi
Zápisky z cesty
Cesta do Anchorage
Na sever do Denali
Fairbanks, polární kruh
Na jih do Valdez
Poloostrov Kenai
Cesta do Tok
Na vrcholu světa
Průjezd Klondikem
Alaska Highway
Malebná Cassiar Hwy
Odskok na Aljašku
Inside Passage
Vancouver Island
< Olympic a Mt. Rainier >
Další cesty
Přehled cest
Vyhledávání
Tříměsíční pohodová cyklistická cesta, která začala na konci června v Anchorage a skončila v Seattle koncem září. Čtvrtá autorova cesta (N.Zéland, Austrálie, západní pobřeží USA), nejdelší a také nejnáročnější.

Olympic National Park, Mt. Rainier National Park a konečná v Seattle

Victoria - Port Angeles - Fairholm - Bear Creek - Sappho - La Push - Forks - Hoh Rain Forest - Kalaloch - Queets - Quinault - Moclips - Copalis Beach - Ocean Shores - Hoquiam - Aberdeen - Elma - Oakville - Centralia - Rainier - Yelm - Nisqually Valley - Yelm - La Grande - Elbe - Ashford - Big Creek Campground - Longmire - Paradise - Ohanapecosh - Packwood - Ashford - Eatonville - Graham - Puyallup - Auburn - Kent - Tukwila - Seattle - Bainbridge Island - Seattle

Lodí do Port Angeles
Do Port Angeles trvá plavba z Victorie jenom necelé 2 hodiny, je to skok přes záliv. Znovu imigrační procedura - celník se mne vyptával jak jsem se dostal z Aljašky do Victorie a když jsem mu potvrdil, že na kole, tak byl zvědavý kolik jsem najel, jaký mám denní průměr, kudy jsem jel. Hrozně ho to zajímalo, pořád chtěl další podrobnosti a furt nevěřícně kroutil hlavou. Ptal se, kam mám namířeno, chtěl jsem mu říci, že do Antarktidy, ale pak jsem se zarazil - není s nima obvykle žádná sranda a mohl by mi dělat problémy. Švýcarské manžele, kteří zde začínali cyklistickou cestu do Las Vegas, dusil celník asi 15 minut, byli z toho úplně paf. Mimochodem, na cestu mají 4 měsíce, to se tam snad dá dojít pěšky.


[Victoria] Při odjezdu z Victorie jsme míjeli domy postavené na vodě


[Strait of Juan de Fuca] Na trajektu do Port Angeles

Na lodi bylo více cyklistů, ale dělali jen několikadenní výlety. Příjemně jsme to prokecali a najednou jsme byli v USA. Mne se na celnici jen zeptali kde žiju a nic jiného nechtěli. Švýcary tam zase dusili, možná měli jenom nějaké nevhodné jméno, jinak si to nedovedu vysvětlit. Počkal jsem na ně a vzal je do Visitor Information, kde jsme nafasovali cyklistické mapy státu Washington, mapy kempů a podobně - vše samozřejmě zdarma a ještě k tomu s úsměvem. Tak jsem personál pochválil v návštěvní knize - jako obvykle. Švýcaři jeli na opačnou stranu, řekl jsem jim několik zkušeností z loňské jízdy stejnou trasou a rozloučili jsme se.

Olympic National Park
Severozápadní pobřeží státu Washington má nejvíce srážek ze 48 pevninských států (tedy bez Aljašky a Havaje). Spadne zde průměrně 3.5 - 4 metry srážek ročně a u toho přece nemohu chybět. Způsobují to 3 faktory - studený mořský proud u pobřeží, převládající západní větry a hradba hor okolo Mt. Olympic, která donutí vodní páry v mracích kondenzovat. Na východní straně hor jsou naopak srážky minimální.

Okolo Crescent Lake byla údajně pro cyklisty nebezpečná silnice. Tady to berou fakt vážně, nejprve cyklistické tlačítko, které na dobu 1 hodiny rozblikalo varovná světla nad cedulí "cyklista na silnici". Potom cedule pro cyklisty s návodem, jak se mají chovat. Přitom to bylo docela dobrý, sice úzká krajnice, do zatáček nebylo vidět, ale žádné kopce, takže při vhodně zvolených převodech přebytek výkonu a možnost vždy nějak rozumně zareagovat. Vzpomněl jsem na úsek silnice z Tofina, který byl mnohem horší a do strmých kopců se stoupáním až 18%, což je tak na hranici mých možností, jsem balancoval v úzké stopě a žádná varovná světla na mne neupozorňovala. Nicméně se tam nepředpokládalo, že by to vůbec nějaký cyklistický šílenec jel.


[Lake Crescent] Pokyny pro cyklisty


[Lake Crescent] Silnice okolo Lake Crescent je údajně nebezpečná pro cyklisty


[jižně od Bear Creek] Bujná zeleň

Času mám pořád ještě dost a tak jsem dal celkem 45 km dlouhou odbočku do La Push na pobřeží Pacifiku. Indiánské území, ve vesnici docela bordel, tak to prostě je. Krásné pobřeží, skály v moři, písečné pláže - kvůli studenému proudu na koupání nevhodné, spousta ptáků, líbilo se. Ve Vidličkách (Forks) jsem doplnil zásoby. Naštěstí zde už neblbnou tak jako na Aljašce nebo v Kanadě, pivo a víno je k dostání skoro ve všech potravinách, v Liquor Store se prodává jen kořalka. Stejně je zajímavé, jak jakákoliv omezení nefungují. Ve většině měst a vesnic na Vancouver Island bylo snazší koupit večer pivko a víno než něco k jídlu.


[La Push] Centrum indiánské osady La Push


[La Push] Pobřeží u La Push

Stejně tak je možné najít ve většině státních kempů ve státě Washington kohoutky s vodou, kdy voda teče jen při držení kohoutku. To má zamezit plýtvání vodou, kdyby někdo náhodou zapomněl kohoutek zavřít. Je to ovšem tak nešikovné, že je v řadě případů kohoutek stržený, voda teče pořád a nelze ji zastavit. Ale oproti kanadským kempům je zde velký pokrok - tekoucí voda, ve většině případů pitná, splachovací záchody, elektřina. Američané jsou prostě pohodlnější a hlavně, už je tady přece jen civilizace s odpovídající infrastrukturou.

Deštný prales par exelence
Odbočil jsem na Hoh River Rain Forest a byl z toho úplně hotový. Zdejší deštný prales je výrazně lepší než prales v Pacific Rim NP na jižním pobřeží Vancouver Island poblíže Tofina. Už jenom 30 km dlouhá silnice odbočující z Hwy 101 je famózní a prodírá se pralesem kolem řeky Hoh. Do krásného kempu u Visitor Center jsem dojížděl za soumraku a tak mi cestu blokovali zdejší losi (Elk), kteří jsou zoologicky jiní než losi na Aljašce (Moose). Fotil jsem, ale byla dost tma, tak nic moc. V noci mne rošťáci budili, dupali poblíž stanu a troubili jako hasiči při požáru. A vůbec jim nevadilo, že je dvě hodiny po půlnoci a znavení turisté mají nárok na noční klid, aby se mohli vyspat.


[cestou do Hoh Rain Forest] Silnička do Hoh Rain Forest byla utopená v zeleni


[Hoh Rain Forest] Losí býk mi chvíli blokoval přístup do kempu

Dopoledne jsem obešel tři zdejší traily. Na ten nejdelší pod Mt. Olympia nejsem vybaven, je to také celodenní výlet. Prales je nádherný, divoký, temně zelený, živočišně vlhký, plný ptačího překřikování a ve vrcholcích zahalený mraky.


[Hoh Rain Forest] Deštný prales


[Hoh Rain Forest] Deštný prales


[Hoh Rain Forest] Deštný prales


[Hoh Rain Forest] Některé stromy svými rozměry přesahovaly únosnou míru


[Hoh Rain Forest] Vrcholy stromů jsou zahaleny mraky

K Pacifiku
Olympic NP má tři tváře - deštný prales, pohoří Mt. Olympic s ledovci (zahaleno v mracích) a pobřežní část s nádhernými písečnými plážemi, které jsou zanesené naplaveným dřevem a jsou dekorovány pobřežními skalami. V Kalaloch jsem zaparkoval v ohromném kempu na útesu nad oceánem, kemp měl několik stovek míst a byl skoro plný.


[Kalaloch] Pobřeží zavalené kládami


[Kalaloch] Pouštění draků je zde populární zábavou, na koupání to opravdu není


[Kalaloch] Zauzlené stromy

Další den jsem se podíval do deštného pralesa u jezera Quinault, ale na Hoh River to nemělo. Taky jsem prošel dva traily, jeden z nich okolo jednoho z mnoha zdejších vodopádů, dobrý. Potom jsem zamířil lokální silničkou k Pacifiku a po nějaké době se zase setkal s černými medvědy - jeden divoch se flákal po silnici.


[Quinault Rain Forest] Deštný prales


[Quinault Rain Forest] Jeden z malých vodopádů


[Moclips] Pobřeží v Moclips

Cestu okoli pobřeží jsem si chtěl prodloužit a přejet ferry z Ocean Shores do Westport, pobřeží objet až k Raymond. Za celkem snesitelného deště jsem dojel na Point Brown k přívozu, ale rozpršelo se tak silně, že jsem usoudil, že je úplně jedno kudy pojedu, hlavně abych viděl alespoň na silnici. Déšť to myslel opravdu vážně a místo, aby k večeru ustával, tak ještě zesílil. Celý den jsem tedy absolvoval ve žlutém skafandru, který už cestou utržil řadu šrámů, ale stále ještě chrání před úplným promoknutím. A musím se pochválit, stále ctím vandráckou etiku a místo abych zalezl do některého z početných motelů, vyhledal jsem v Elma RV park a poctivě postavil stan v silném dešti. V motelech navíc neměli na rozdíl od RV parku žádnou wifi, to je na takto civilizovaný kraj docela ostuda.

Pršelo celou noc a přestalo až po 10 hodině dopoledne. Mokré oblečení jsem hodil ve zdejší prádelně do sušičky, problém byl s botami, ty by asi sušičku rozbily. Tak jsem alespoň nasadil zmirňovač šoku - nepromokavé ponožky zvlhly sice za pár desítek minut, ale to už bylo tělo jízdou zahřáté a tak mokré nohy tolik nevadí. Jel jsem přes Oakville, částečně po stejné trase jako vloni zhruba o týden později.

Už nějakou dobu mne zlobilo řazení a nedařilo se mi je seřídit, zajel jsem proto do Centralia hledat cyklistickou prodejnu. Asi 5 mil jsem si střihl po I5 (interstate - nejvyšší třída silnic v USA), což je zde na rozdíl od jiných států USA legální. Široká krajnice, docela čistá a uklizená, byl jsem tam raz dva. Centrum Centrálie jsem si pamatoval, ale místo cyklistické prodejny z loňska tam byla prodejna sportovního zboží. Poslali mne na kraj města do cyklistické prodejny. A opět jsem byl fascinován americkým smyslem pro popis cesty, prodavač mi dokonce optimalizoval cestu tak, abych nemusel do kopce na nadjezd přes železnici. Vše se podařilo, prodejna otevřená, majitel a jediný zaměstnanec se mne hned ujal a navíc to uměl. Dali jsme samozřejmě řeč, Česká republika v něm vyvolala vzpomínky na skvělé (jeho slova) motocykly Jawa a CZ. Naúčtoval mi kulantních 5 $, to bych nepořídil ani v Česku. Dal jsem mu cyklistickou vizitku, později jsme si poslali pár mailů.

Od Tenina vedla krásná asfaltová cyklostezka souběžně se silnicí. Bavil jsem se tím, že jsem na pěšáky, které jsem chtěl předjet, brumlal jako medvěd, kukal, troubil jak jelen v říji, bučel jako kráva. Oni se sice zprvu lekli, ale potom z toho měli srandu a nikoho jsem nenaštval. V Rainier, ani v Yelm, nebyl kemp ani RV park, z Yelm mne poslali do Lost Lake Resort - prý pár mil severně, zítra se budu muset vrátit stejnou cestou. Po 15 km mi v Lost Lake sdělili, že jsou soukromým zařízením vlastníků a popsali cestu do dalšího RV parku. Už byla docela tma, naštěstí jsem to po 5 km našel, projel dokonce kratším tunelem, ještě že nikdo nejel v protisměru. V kanceláři zavřeno, postavil jsem stan na louce poblíž sprch, které byly zavřené, ač by se mi docela hodily.

Ráno jsem se od majitele dozvěděl, že jsem se mu utábořil na soukromém pozemku sousedícím s RV parkem. Vysvětlil jsem mu, že jsem dorazil za tmy a chtěl zaplatit, ale on, že je to OK a že nic nechce. Po cestě zpět do Yelm jsem se zastavil v kasinu v Nisqually Indian Reservation. Už po ránu tam byla fůra důchodců protáčející své penze na hracích automatech. Jinak slabé - poker, oko a dva stoly na kostky, žádná ruleta. Fotografování striktně zakázáno a tvrdě kontrolováno zdejšími bodyguardy. Kafe a nealkoholické nápoje zdarma, dal jsem si dva kelímky kafe a vypadl. Sladké obarvené vody nepiju, ani kdyby mi za to platili, natož zadarmo.


[severně od Yelm] Indiánské kasino

Mt. Rainier
Kdybych vloni Mt. Rainier neviděl, ani bych nevěděl kam jedu. Nízká oblačnost zakrývala vše vyšší než 500 m. Mt. Rainier si, podobně jako Mt. McKinley na Aljašce, vytváří své vlastní počasí. Větry od západu přinesou studený a vlhký oceánský vzduch, ten vystoupá po úbočí masivu, zkondenzuje a výsledkem je déšť. Tím mne také Mt. Rainier stylově přivítal, za Elbe začalo pršet, před Ashford už lilo, potom následovala asi třicetiminutová průtrž mračen a pak to náhle všechno přestalo. Říkal jsem si, inu nomen omen, ale i v tom jsem se spletl. Jméno hory není odvozeno od deště (rain = déšť). Horu pojmenoval George Vancouver po svém důstojníku jménem Regnier, časem se to začalo psát Rainier.


[poblíž Alder] Řeka Nisqually v podhůří Mt. Rainier


[Longmire] Řeka Nisqually na úpatí Mt. Rainier

V Ashford jsem se zeptal na campground, poslali mne do 4 míle vzdáleného Big Creek, který byl na lokální silnici na Packwood. Moje chyba, kdybych se zeptal také na RV parky, po cestě k hranici parku byly alespoň tři, jak jsem zjistil druhý den ráno. Camping host (hostitel) měl na svém obytném automobilu titul kapitán, tak jsem se ho na to zeptal. Byl to penzionovaný námořní kapitán, sjezdil celý svět a za dobré pokecání mne tam (z jeho iniciativy) nechal tábořit zdarma. Já jsem mu těch 14 $ vnucoval, ale nedal si říci. V celém kempu jsem byl sám, dřevo bylo tak mokré, že jsem se ani nepokoušel rozdělat oheň a vysušit boty a oblečení. Za dva dny jsem jel okolo a kemp už byl až do příští sezóny zavřený.


[jižně od Ashford] Před vjezdem do kempu Big Creek

V noci se teplota přiblížila k nule, ráno pěkná kosa. S vyhlídkou na mokré boty jsem ráno vařil v sandálech naboso, trochu dost mi namrzly nohy. Ale hygienu jsem nemohl vynechat a v trenýrkách jsem naběhl ke kohoutku s ledovou vodou a kompletně se umyl. Vyjel jsem před devátou úplně tuhý, ruce zmrzlé tak, že jsem měl problémy s přeřazením. Naštěstí mne čekalo 40 km vytrvalého stoupání až do 1646 m. Tělo se ohřálo rychle, na hlavě jsem měl pod přilbou šátek, také žádný problém. Ruce po 8 km přišly k sobě, levé noze to trvalo 18 km a pravá nožka rozmrzla až na 31. km. Za normálních okolností bych to v Praze alespoň 14 dní omarodil. Tady to není možné a tělo má jiné starosti, než nějaké banální nachlazení - musí mne vyvézt na kopec.


[cestou do Paradise] Christine Falls


[cestou do Paradise] Cesta se utápěla v mracích


[poblíž Paradise] Okolní kopce se objevily až po vyjetí z mraků


[Paradise] Ledovce na Mt. Rainier


[Paradise] Barevné a voňavé horské louky


[Paradise] Návštěvnické centrum Henryho M. Jacksona

Pod mraky vodopády Christine, potom průjezd tlustou vrstvou mraků a už se vynořily další vodopády Narada. Ještě trochu potu a byl jsem v ráji (Paradise). V informačním středisku jsem si nechal doporučit vhodnou procházkovou trasu. Znovu jsem si ověřil, že silnice číslo 123 je zavřená směrem na Cayuse Pass i pro cyklisty a že tedy nebudu moci horský masiv objet až do Enumclaw. V listopadu loňského roku povodeň silnici spláchla, měla být opravena do letošního června, ale poškození bylo tak rozsáhlé, že se to nestihlo. Měl jsem štěstí, stihl jsem poslední den, kdy bylo možné projet z Paradise do Stevens Canyon. Polovina vozovky se v jednom místě utrhla a další den byl celý úsek uzavřen kvůli opravám.


[poblíž Paradise] Narada Falls


[poblíž Louise Lake] Silnička vedla úbočím hor

Jinak - hora je to nádherná, řada ledovců, horské louky, vodopády, horská jezera, lesy, kaňony, strmá úbočí a vrcholy. Chce to vidět. Přejel jsem na východní úbočí, vyspal se v Ohnanapecosh Campground a další den přes Packwood a nádhernou lokální silničku (furt do kopce) se okolo Big Creek Campground vrátil do Ashford. Ve Visitor Center jsem si nechal zjistit RV po trase, vyšlo mi to na Graham, tak mi tam zavolali a vyjednali bydlení ve stanu.


[cestou do Ohanapecosh] Mt. Rainier v plné kráse


[cestou do Ohanapecosh] Silnice byla zavřená

Upaluji do Seattle
Dlouhá cesta se na mém zjevu zřejmě podepsala, vypadám asi jako totální vandrák, zejména když si nechám na hlavě pirátský šátek, který nosím pod přilbou kvůli zimě panující ve zdejších kopcích. Seděl jsem před potravinami v Eatonville, pil kyblík kafe a cpal do sebe burito ohřáté v mikrovlnce. Samozřejmě se okamžitě objevil člověk ochotný k pokecu, probrali jsme kde co. Na závěr se ptal, jestli něco nepotřebuji a decentně mi dával prý alespoň 20 $. Ocenil jsem jeho snahu, nicméně peníze jsem si nevzal s tím, že mám dost na to, co potřebuji k životu. Přitom ten človíček potřeboval určitě spravit zuby, nové brýle a taky oblečení nebylo zrovna podle současné módy. Amerika s jejím pochopením pro vandráky, což je dáno historií osídlování země, je prostě fantastická.


[cestou do Ohanapecosh] Autoportrét s plnou výbavou

V RV parku v Graham měli z mého příjezdu druhé vánoce. Ještě se jim nestalo, aby jim z Visitor Center volali stran cestujícího cyklisty. Fakt byli skvělí - kdyby moc pršelo, tak jsem mohl spát ve společenské místnosti na kanapi. Na počítači jsem mohl makat buď ve společenské místnosti, nebo v prádelně, kde bylo tepleji. Do Safeway na nákup jídla mne dovezli autem, prý tam stejně musí a já bych na kole musel zpátky do strmého kopce a toho mne chtěli ušetřit. A když jsem jim oprávněně pochválil (potencionální, bylo zataženo) výhled na Mt. Rainier a prohlásil, že to má cenu milionu dolarů (což jsem si skutečně a zcela právem myslil), byl jsem jejich. Ukázali mi spoustu fotek hory, dozvěděl jsem se o peripetiích koupě pozemku od původních dánských majitelů a řadu dalších podrobností. Bylo to samé Judy, Roger a George (s Jiřím jsem je netrápil).

V Graham začínalo "souvislé město" řadu kilometrů až do Puyallup. Silný provoz, náklaďáky, jel jsem to po chodnících. To je nepříjemné, nedá se nasadit nejekonomičtější strojový rytmus šlapání. V Puyallup jsem zajel do města, ve Visitor Info vyfasoval mapu zdarma. Odbočil jsem na Sumner a po čtyřproudé dálnici (v každém směru) makal na Auburn. Jak už jsem psal, jízda na kole po dálnici je ve státě Washington legální, ale to neznamená, že je příjemná nebo bezpečná. Je potřeba hlídat výjezdy a příjezdy zprava, v tom fofru a neuvěřitelně hustém provozu to není tak snadné. A lahůdkou, poněkud zavánějící hřbitovem, byl asi 500 m dlouhý úsek, kde dělali novou krajnici. Na hraně pravého pruhu byla mobilní betonová zídka a já neměl žádný odstup od projíždějících aut. Když vedle mne ve vzdálenosti necelý metr projelo několik kamionů s 30 metrů dlouhými návěsy ve 120 km rychlosti, měl jsem co dělat, abych se v tom úzkém životním prostoru udržel. To byla chyba dopraváků, z tohoto úseku měli cyklisty nekompromisně vyhnat.


[Puyallup] V poledne bylo po mracích a v dálce se vynořil neuvěřitelný Mt. Rainier


[Puyallup] Vchod do restaurace v Puyallup

U Algona nastala idyla, z dálnice jsem sjel na Interurban trail, který vede až do Tukwila jižně od Seattle. Konec trailu byl ale zmatený, nebylo ani naznačeno nějaké pokračování. Naštěstí jsem našel kancelář obchodní komory, tam mi dali mapu cyklostezek v této oblasti a já se ještě dalších 15 km bezpečně projel okolo řeky chráněn před auty. Zbytek jsem musel dojet v normálním provozu, částečně po chodnících, v downtownu po pruhu vyhrazeném městským autobusům. Tvrdě jsem si vynucoval místo na silnici. Jsou zde na to zvyklí, konec konců jsem to odkoukal od zdejších cyklistů. Jinak jezdím vysloveně defenzivně, vyjma sjezdů.


[Seattle] Cyklostezka Interurban trail


[Seattle] Downtown Seattle je již na dohled

Objel jsem řadu motelů a hotelů v centru, všude měli na víkend obsazeno. Musel jsem zvolit variantu číslo dvě a popojet na sever, kde je řada motelů okolo Hwy 99. Ubytoval se na jednu noc v blbém levném motelu, který měl tu výhodu, že nebyl daleko od centra.

Ostrov Bainbridge
Ráno jsem obtelefonoval hotely a motely v centru a jeho blízkém okolí. Volné byly hotely s cenou nad 300 $ za noc, na to nejsem oblečen a moje špinavé otlučené kolo a brašny se zažranou špínou by se tam asi moc nevyjímaly. Přijatelný motel Days Inn měl volno až od neděle, tak jsem prodloužil levný motel a vypadl se projet na Bainbridge Island, kam jezdí přívoz zhruba každou hodinu. Město mne stejně vůbec nebaví, Seattle nějak nemám rád, nevím, proč sem pořád lezu. Projížďku bez nákladu jsem si užil, řada sice nízkých, ale strmých kopců, velké stromy, husté lesy, moře a drahé domy na pobřeží. Projel jsem oba State Park, jeden je na jihu a druhý na severu ostrova. Z lodi byly na zpáteční cestě krásné pohledy na downtown Seattle a z dálky to všechno jistil Mt. Rainier, který vypadal jako upředený z oblaků. Nádhera.


[Bainbridge Island] Ostrov Bainbridge má krásné pobřeží


[Bainbridge Island] Ohromné stromy


[Bainbridge Island] Drahé domy na pobřeží ostrova Bainbridge


[Seattle] Panorama Seattle


[Seattle] Okolo pobřeží vede dálnice ve výší 2. patra a

Při stěhování do druhého motelu jsem objel cyklostezky okolo jezera Union a Washington. Zajel jsem obhlédnout také Universitu Washington, je to nesmírně rozlehlý park s univerzitními budovami a kampusem. Všechno skvěle udržované, cpou tady do toho spoustu peněz a výsledky jsou vidět. Potom už byly jenom starosti s logistikou - sehnat krabici na kolo v cykloprodejně a z nějakého kontejneru vyhrabat čistou krabici vhodné velikosti na ostatní vybavení. Problém s pedály - nemohl jsem je sundat - ale jel jsem okolo kanceláří a úschovny kol Bicycle Alliance (organizace se stará o podporu cyklistické dopravy, vydává mapy, můžete si tam schovat kolo, převléknout a pokračovat do práce veřejnou dopravou). Pan ředitel Gordon Black mi půjčil kvalitní nářadí a pak mi to ještě pomohl odšroubovat.


[Seattle] Cyklistika je v Seattle populární


[Seattle] Washington University

A už se pomalu dostavovaly abstinenční příznaky, každodenní jízda na kole je droga. Měl jsem pořád hlad, přestože jsem jenom coural po městě a musel se brzdit, abych se necpal tak, jako když jsem to skutečně potřeboval.


[Seattle] Známé tržiště na Pike Place


[Seattle] Jednou z atrakcí Seattle je moderní knihovna

Závěrečné hodnoceni
Dobrý, fakt hodně dobrý, opravdu pěkně jsem se projel.


[] 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
© Napsal a vyfotografoval Jiří Bína