Zítra   Včera   Cesta   Album   Foto   Věci   Ceny   Domů   Zpět

Auckland - den druhý
Čekání na kolo, mírná depka, radost ze shledání, v jiném čase
Ráno bylo po nočním dešti chladno. Propletl jsem se hustou dopravou do centra. Levostranný provoz je nejhorší při přecházení ulice. Hluboce zasuté návyky se nedají snadno změnit a tak jsem vždy koukal na obě strany a pak skoro skočil autu pod kola. Prostě to auto zprava přehlédnete, vždyť tam přece nemá co dělat. No to jsem zvědavý, jak v tom chaosu budu jezdit na kole.
Centrum mne zrovna nenadchlo. Pár nejstarších budov je asi 100 let starých a vypadají jako činžáky někde v Karlíně. Jinak je to směsice mrakodrapů, silnic, přístavu a pozůstatků starší zástavby. Zlatá Praha a jiná evropská města.
Je zajímavé že zde dominují mrakodrapy auditorských firem - konkrétně KPGM a PriceWaterhouseCoopers. Je s podivem, že společnosti, které v podstatě nic neprodukují, jsou tak úspěšné. A přitom neustálé průšvihy - viz Anderson v poslední době.
Centrum zacpané auty chodcům moc nepřeje
Centrum je samý kopeček
Mrakodrapy v centru jako důsledek drahých pozemků
Zpátky do backpackers. Zavolal jsem na letiště - místní hovory jsou zdarma - zatím o kole nic neví, prověří to a tak do půl hodiny zavolají zpátky. Skutečně zavolali, a sláva, kolo je v Aucklandu, doručí mi ho nejpozději do 17 hodin do backpackeru. Tak jsem čekal a čekal a byl čím dál otrávenější. Po 19 hodině jsem se vzdal naděje, že bych zítra mohl vyrazit a šel se znechuceně natáhnout na postel. V 19:30 přijel taxík s vlekem, kde měl naloženu rozdrbanou krabici s kolem. Naštěstí scházela jen jedna ze dvou cyklistických lahví na pití.
Okamžitě jsem obživl a začal kolo dávat dohromady. Při pokusu o napumpování mi odešla pumpička. Po rozebrání jsem zjistil, jaký je to šmejd a divil jsem se, že si to renomovaný výrobce (nikoliv český) vůbec dovolí dělat. Pumpička byla půl roku stará a napumpoval jsem s ní tak nanejvýše 3 duše. Zítra koupím novou, ale musí být od jiného výrobce.
Spal jsem asi 2 hodiny a potom - vinou jet lagu - jsem se převaloval od půlnoci do 6 hodin ráno. Večer hrozně lilo, v noci bouřka s pořádnou průtrží mračen. V tom se asi na kole moc dobře nepojede.
Jet lag
'Pásmová nemoc' která je způsobena změnou biorytmu při překročení více časových pásem. Projevy jsou horší při cestování ze západu na východ. V případě cesty na Nový Zéland je to ovšem jedno, protože posun oproti Čechám je 12 hodin. Horší už to být nemůže. Nejen, že chodím hlavou dolů, ale ještě mám místo poledne půlnoc. Osobně na to velmi trpím a trvá mi tak týden, než se 'srovnám'.