Zítra   Včera   Mapa   Cesta   Album   Foto   Věci   Ceny   Domů   Zpět

Z Turangi do YMCA camp
Cesta s Cyrilem, po sezóně, Sauron se šel klouzat, mezi pionýry
Ranní počasí bylo neslané nemastné, chladno, zataženo s příslibem deště. Prohlédl jsem kolo, dohustil gumy a namazal řetěz. Trochu poprchávalo a tak jsem v Informačním centru zaplatil cestu busem do Whakapapa Village za 22$ plus obligátních 10$ za kolo. S mikrobusem přijel Cyril (podle něj dost běžné křestní jméno na NZ), který mi to včera doporučil jako nejlepší alternativu při špatném počasí.
První cesta autobusem
Kvůli kolu musel namontovat speciální nosič na zadní část busu. Celé to trvalo včetně zavěšení kola asi 15 minut. U nás by řidič minimálně frflal něco v tom smyslu, kterej blbec si zase vymyslel kolo ... Cyril byl viditelně rád, že to může pro mne udělat. V autobusu byli ještě 2 lidé hoch a dívka, každý zvlášť. Okamžitě po odjezdu chytil Cyril mikrofon a celou skoro hodinovou cestu nás informoval o všem možném. Na vyhlídkách zastavil, abychom si mohli udělat fotky.
Výhled na Lake Taupo a Turangii
Přijeli jsme do Whakapapa Village a on se zeptal, jestli již chci vystoupit. Nehlásil jsem se a tak nás vyvezl ještě další 3 km do kopce do lyžařského areálu Whakapapa Ski Area. Všude kolem čerstvý sníh, ale bohužel již po sezóně, jinak bych si určitě půjčil vybavení a šel do toho. Celkem levné permanentky - za 50$ celodenní jízdné.
Lyžařské středisko Whakapapa - bohužel už je po sezóně, jinak bych na to vletěl
Lyžařská oblast Whakapapa prodělala v době filmování Pána prstenů dramatickou změnu na Mordor, pevnost Temného lorda Saurona. Kritická bitva mezi skřety, elfy a lidmi se odehrávala v prostoru sjezdovek a dokonce na jednom ze zdejších parkovišť.
Stylová lavička
Zpátky do vesnice, což je klasické horské středisko a východisko horských túr. Nejlevnější ubytování 35$; stan mi nedoporučovali protože v noci výrazně mrzne. Přes den teplota cca 7o C. Rozmýšlel jsem, zda nevyrazit na túru. Na zdejší zasněžené dvoutisícovky jsem však nebyl řádně vybaven, chtělo by to alespoň teplou bundu a jiné boty. Hory jsou to nádherné, typické sopečné kužely se spoustou (snad) vyhaslých kráterů nahoře.
Při sjezdu jsem trochu namrzl, nicméně přežil jsem jej jen ve větrovce. Byl jsem lenivý se zastavit a přiobléci. Na křižovatce u National Park Village jsem to ohnul na jih po SH4. Příjemná jízda po náhorní plošině, z kopců spíše sjezdy, řídká doprava. Bylo však dost chladno, v poledne jenom 11o C a k tomu mírný vítr.
Mt. Ngauruhoe je moc pěkná vysloužilá sopka
Letiště pro vyhlídkové lety
V Raetihi jsem byl v 16 hodin a protože jsem byl plný sil, rozhodl jsem se pokračovat dále. U pumpy mi řekli, že asi 10 km za Kakatahi je snad nějaký backpackers a na kole je to tak 2 hodiny v kopcovitém terénu. Krajina se výrazně změnila. Namísto placky, které vévodí zasněžené hory na obzoru, jsem se ocitl v sadě údolí předělených poměrně ostrými vrcholy kopečků. Silnice mezi tím kličkovala, více sjezdů než šlapání do kopce. Jelo se mi dobře a makal jsem, abych se do Kakatahi dostal do 18 hodin.
Kopcovitá krajina rozhodně nenudí
Krávy se válejí zatímco já makám do kopců
Krajina byla dost opuštěná, sem tam osamělá farma na kopci. U vyhlídky na vodopády Raukawa Falls jsem se zeptal turistů, jak daleko je do nejbližší obce. Řekli mi, že nic takového zde není a nejblíže je Wanganui vzdálené přes 60 km. Právě jsem si říkal, že se budu muset poohlédnout po vhodném místě na táboření ve volné přírodě, když vidím směrovku na YMCA camp. Měli sice zavřenou bránu, ale nebyla zamčená a tak jsem si otevřel a dojel asi 500 metrů do údolí řeky k campu.
Příštích 24 km strávím v dobré společnosti
Vodopády Raukawa Falls ze silnice
Našel jsem 'pionýrský tábor', velmi střídmě vybavený, kde děti uklízejí, myjí nádobí a vůbec pomáhají s chodem tábora. Krásné místo v údolí řeky. Dovolili mi postavit stan na louce, použít WC, sprchu a kuchyň. S cenou mne odkázali na bosse. Ten přijel když jsem měl stan postavený. Vzal si 5$. Povídali jsme si asi 20 minut, byl velmi přátelský. Druhý den jede do Wanganui a tak mi nabídl, že mne vezme s sebou. To jsem hrdě odmítl s tím, že cestuji na kole. On jen, že prvních 30 km jsou pořádné kopce. Já na to, že si to alespoň užiju.
Večeře byla skromná, moc zásob jsem neměl. Uvařil jsem polévku, dorazil se chlebem. Trochu jsem se tam dětem motal při večerním nástupu. ale zvládli jsme to. Večer jsem se bavil s učiteli. Jednalo se o školu z Wanganui, tábor měl sportovní zaměření - jízda na kajaku, přežití v přírodě, orientace v lese a podobně - děti mají prostě získat 'Kiwi experience', jak říkal jeden z učitelů. Ještě mne upozornili, abych nenechával u stanu žádné jídlo, že je tam hodně krys (rat) z řeky. Za tmy jsem dokličkoval ke stanu mezi ovčími koláči a šel spát.
YMCA
Young Men's Christian Association (křesťanská organizace mladých mužů) byla založena v Londýně roku 1844 Georgem Williamsem. Je rozšířena po celém světě a funguje na bázi zcela samostatných nezávislých poboček. Jejím cílem je vychovat mladé lidi, aby pracovali pro společnost v souladu s křesťanským učením. Používá podobné metody jako u nás dr. Tyrš (v zdravém těle zdravý duch).